Tag-cloud a štítky jsou k vidění například na webových stránkách rozličných vydavatelství, anebo portálech s obrazovými materiály. Využívá je i Amazon, což je největší internetový obchod na světě, nebo i internetová encyklopedie Wikipedie. Najdeme je i na zpravodajském portálu iDnes.cz.
Proč bychom je měli také používat, co jsou a jak fungují?
Pokud vytváříme poněkud rozsáhlejší webové stránky, vzniká zde potřeba toho, aby tyto stránky měly určitý řád. Návštěvník našeho webu pomocí štítků vyhledá ve velikém obsahu stránek přesně to, co právě potřebuje. Štítky, či nálepky a tagy jsou vlastně slova, anebo sousloví, kterými popíšeme obsah našich webových stránek, bez ohledu na formát. To znamená, že ty samé štítky můžeme umístit rovněž:
· k textům
· k článkům
· k videím
· k produktům
· k fotografiím
Rozhodně je vhodnější vždy použít více než jeden štítek u každé z těchto položek. Tag cloud potom vypisuje na jednom místě všechny použité štítky. Návštěvník našich webových stránek si potom už pouze pohledem vybere, jaké téma našeho webu potřebuje najít. Výběr návštěvníkovi zjednodušuje také i vizuální zobrazení tag cloudu. Ty štítky, které jsou často používány, jsou totiž zobrazeny větším písmem.
· Štítky pomohou návštěvníkům vašich webových stránek dostat se mnohem rychleji k článkům na téma, které je právě zajímá. Články na vašem webu potom můžete označit štítky jako například: novinka, sleva, doporučujeme a podobně.
· Štítky na webových stránkách je možné přiřazovat ke stránkám, článkům, fotkám ve fotogaleriích, položkám v katalogu, produktům a také kategoriím.
· Štítky se píší s diakritikou, a na velikosti písmen nezáleží. Při psaní štítků je oddělujeme mezerníkem. Dvouslovné štítky se spíše nedoporučuje používat. Pokud ale nemáme jinou možnost, můžeme použít jako oddělovat slov pomlčku.