Když chcete prodat auto, se kterým jste už nějakou dobu jezdili, uděláte především to, že ten vůz na prodej pečlivě připravíte. Dáte se do mytí, leštění, vysávání a oživování plastů v interiéru. Nevynecháte ani smítko, protože je vám jasné, že první dojem prodává. Když jste pak s výsledkem své práce spokojeni, budete řešit, kde ho nabídnout.
Inzeráty vám poslouží hlavně k tomu, abyste si udělali alespoň přibližnou představu, kolik za svůj vůz můžete vůbec chtít. Jinak prodej vozu přes inzerát přináší hodně úskalí. Není to pravidlem, ale stává se dost často, že kupující po čase začne uplatňovat různé nároky za údajné skryté vady, nebo dělá problémy s přepisem vozu a podobně. Problémy jsou řešitelné, ale zanechávají pachuť, kterou si jistě rádi odpustíte. Pak můžete vůz nabídnout v nějakém autobazaru. Nechci být škarohlíd, ale osobní zkušenosti s prodejem několika vozů je taková, že mne pracovníci tak dlouho zpracovávali až mne svou výřečností a také, na první pohled všestrannou argumentací přiměli kývnout na cenu, která vůbec neodpovídala mým původním představám.
Proto bych doporučil obrátit se na profesionály. Profesionály, kteří se zabývají výkupem automobilů. V čem je rozdíl mezi nimi a autobazarem? Především v tom, že vám předběžnou cenu, za kterou budou ochotni váš automobil vykoupit, sdělí ještě před tím, než váš vůz uvidí. Vy jim sdělíte nacionále automobilu. Značku, typ, obsah motoru, nájezd kilometrů a rok výroby. Tito profíci pak podle tabulek nalistují cenový rozsah, tedy tržní hodnotu vašeho automobilu. Tuto cenu vám sdělí. Pakliže se vám nabídka zalíbí, pro vůz pošlou svého technika.
Ten na místě vůz prohlédne, zkontroluje, provede zkušební jízdu. Na základě zjištění, praví nabídnutou cenu. Určitě směrem dolů, ale s přihlédnutím na stav auta. Proto je důležité, mít svůj vůz před vozem jak se říká načančaný. Když se dohodnete, pán si vůz odveze a vám zůstanou jen doklady o proběhnutém prodeji vozu.